Checklist
Hoe kun je de checklist gebruiken in de werkorder? Wat zijn de mogelijkheden van de checklist?
Waar kun je de checklist voor gebruiken?
Je kunt de checklist voor intern gebruik gebruiken om te controleren of alle onderdelen van het voertuig zijn gecontroleerd. Je kan de checklist ook zeker gebruiken om mee te geven aan de klant, om zo te laten zien wat er allemaal gecontroleerd is en wat eventueel aandacht nodig heeft in de toekomst (oranje) of zaken die direct aangepakt moeten worden (rood).
Deze aandachtspunten kun je op papier of digitaal meegeven aan de klant.
Gebruik van de checklist
Een checklist is een lijst met reparatie adviezen die je kunt meegeven aan de klant samen met de factuur. Dit kan bij een werkorder of een verkoopfactuur.
Maak een checklist aan en geef hier een prioriteit aan (vinkje , uitroepteken of kruisje ).
Ook kan je een notitie toevoegen (dit is bij Kruisje verplicht!) en eventueel een foto per checklist item.
Verkooporder checklist | Werkorder checklist |
---|---|
Voorbeeld van een Verkoop Checklist | Voorbeeld van een Werkplaats Checklist |
Checklist afdrukken
Werkorder - checklist afdrukken |
---|
Print de checklist via menu: Print → Checklist afdrukken |
Reparatie advies
Als er een oranje checklist item is aangevinkt en de order is verwerkt naar factuur, dan wordt er van dit item een reparatie-advies aangemaakt. Dit betekend dat bij dit voortuig een advies is aangemaakt die altijd weer duidelijk terug te vinden is. Op deze manier kun je duidelijk en overzichtelijk bijhouden wat de volgende actie punten zjin bij dit voertuig. Via opvolgen kun je deze reparatie-adviezen in de tijd bijhouden en tijdig de klant informeren voor reparaties.
Reparatie advies punten in het werkorder scherm |
---|
Advies punten zichtbaar in de werkorder, bij dit voertuig |
Reparatie advies punten in het voertuig scherm |
---|
Advies punten zichtbaar bij het voertuig |
Reparatie advies punten in het opvolg scherm |
---|
Gerelateerde artikelen