Delen

Autosociaal/EdLink - instellen

Deze handleiding geldt niet voor nieuwe klanten die starten na 1-7-2022

Hoe stel ik de Autosociaal/EdLink koppeling in?

Stap 1a: Aanmaken huur/leen voertuig(en)

Geef bij in ieder geval één voertuig aan dat dit een huur/leen voertuig is.

Voertuig

Geef bij 1 of meer voertuigen aan dat het een huur/leen voertuig is, deze worden gebruikt bij EdLink koppeling.

Voor het gebruik van de koppeling heb je een gebruikersaccount nodig van EdLink, deze bestaat uit een e-mail adres en een wachtwoord. Met deze gegevens kan je inloggen in het dashboard van EdLink. Ga hiervoor naar https://app.edlink.digital/login
Vervolgens kan je het token opvragen, klik hiervoor op op het tandwiel, selecteer Autoflex en klik op API key aanmaken.

ga vervolgens naar het tabblad planner, selecteer de Autoflex planner en klik op aanmaken.

Klik op bewerken, gebruik dit token voor de koppeling in Autoflex.

Stap 2a: Token instellen in Autoflex

Open het scherm: Autoflex → instellingen → Extern koppeling → Edlink

Nadat het token is ingevoerd klik je op controle, wanneer de token geldig is en een koppeling kan worden gemaakt dan wordt een groen vinkje getoond.

Wanneer de verbinding niet is gelukt wordt er een foutmelding getoond.

Deze foutmelding kan worden opgelost door een nieuw token te maken. Hiervoor moet de koppeling worden verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ga hiervoor in het dashboard van EdLink naar het tandwiel linksonderaan, klik op het tabblad planner, en verwijder de koppeling. Vervolgens moet deze opnieuw worden toegevoegd. Herhaal vervolgens de stappen beschreven in deze handleiding.
Mocht de verbinding desondanks nog niet tot stand worden gebracht neem dan contact op met EdLink.

Per locatie (vestiging) is een token beschikbaar. In de praktijk zal er altijd één vestiging beschikbaar zijn. Omdat een garage bijvoorbeeld de afdelingen Volvo en Audi heeft, kan de afdeling ingesteld worden waar de klant een afspraak voor kan plannen.

Stap 2b: Locatie selecteren

Vervolgens selecteer je een locatie, klik hiervoor op locatie. Vervolgens selecteer je een afdeling, klik hiervoor op afdeling.

Stap 2c: Beschikbare uren doorgeven

Optioneel kunnen de uren beschikbaar worden ingesteld en zaterdag niet beschikbaar. Deze instellingen zorgen ervoor dat een klant geen afspraak kan maken op basis van de beschikbare datum en tijd, afhankelijk van de actuele planning / beschikbare uren. Zodra je hier een wijziging maakt moet je op instellen klikken.

Stap 3: Synchroniseer

De knop “Synchroniseer alle” synchroniseert alle items onder deze knop. Wanneer een synchronisatie succesvol is wordt de melding “bijgewerkt” getoond. Wanneer er een fout is opgetreden, wordt een foutmelding getoond.

Recepturen: Deze vind je bij de instellingen op het tabblad beheer.
Wanneer “toon in online afspraken” is aangevinkt, en je synchroniseert de wijziging, dan is deze zichtbaar in het dashboard van EDLink. Wanneer je een receptuur verwijderd of de naam wijzigt, moet altijd worden gesynchroniseerd voordat deze wijziging is overgenomen in EDLink.

Vervangend vervoer: Een leenvoertuig wordt gesynchroniseerd wanneer deze niet geblokkeerd of gearchiveerd is, een verhuurtype en huurklasse geselecteerd is. Wanneer je synchroniseert, dan is deze zichtbaar in het dashboard van EDLink. Wanneer je met merk of type wijzigt, moet altijd worden gesynchroniseerd voordat deze wijziging is overgenomen in EDLink.

Voeg ook altijd een: Geen vervangend vervoer voertuig, toe als extra voertuig

Voertuig

Merk = Geen

Model = vervangend vervoer

Gerelateerde artikelen

ed
link
autosociaal
edlink
auto
sociaal
autoflex10
online-afspraak