CRM tags

In dit document wordt uitgelegd hoe de CRM tags ingesteld en gebruikt kunnen worden.

CRM tags is een onderdeel van de CRM module. Heb je interesse in deze module? Klik hier!

CRM Tags
Deze tags worden gebruikt om relaties aan een bepaalde groep (tag) te kunnen hangen en daarna hierop te filteren voor inzage en export van relaties tbv. na-bel acties, mailings etc..

Denk bijvoorbeeld aan tags als: ‘Beurs AutoProf 2020', ‘Kerstkaart’, 'VIP’ etc..
Hierna kun je een selectie maken op 1 of meerdere tags.

Overzicht CRM tags

Via Instellingen → Beheer → Relaties → CRM Tags zie je het CRM tags overzicht. De CRM tags zijn zichtbaar wanneer je over de module CRM beschikt.

CRM tags overzicht

Overzicht van toegevoegde CRM tags en hoevaak deze tag bij relaties is gebruikt.

  1. Om een CRM tag te hernoemen of te bekijken klik je op de regel (naam van de tag) of op het oogje in de knoppenbalk

  2. Door middel van de “+” knop voeg je een nieuwe CRM tag toe

  3. Verwijderen kan door middel van het vuilnisbakje

Hernoemen of bekijken

CRM tag bekijken

Wijzigen doormiddel de knop met het potlood

CRM tag hernoemen

Opslaan met de knop met het vinkje

Aanpassen van de CRM tag omschrijving past alle tags die gekoppeld zijn bij de relaties aan.

CRM tags bij relaties

Bij een relatie op het tabblad Algemeen kun je de reeds bestaande CRM tags koppelen of direct nieuwe aanmaken welke voor alle relaties binnen je omgeving beschikbaar zijn.

CRM tags bij de relatie

Op het tabblad algemeen is een blok CRM tags te zien, hier zijn bestaande tags te koppelen uit het overzicht in beheer en ook nieuwe tags toe te voegen die voor meerdere relaties gebruikt kunnen worden.

Door te klikken op het CRM tag veld of op het vergroot glas opent een dialoog om CRM tags toe te voegen, te selecteren of te de-selecteren.

CRM tags toevoegen dialoog

In het scherm is een nieuw tag toe te voegen door een omschrijving in te vullen en op de '+' knop te klikken, De nieuwe tag wordt meteen geselecteerd en toegevoegd aan de lijst van CRM tags zodat deze ook bij andere relaties is te selecteren.

Bestaande CRM tags kunnen hier geselecteerd en gede-selecteerd worden voor deze relatie.

Geselecteerde CRM tags bij een relatie

Het CRM tags veld toont nu de 2 geselecteerde CRM tags

Filteren op CRM tags

Filteren op relaties

In het relatieoverzicht naast de selectie is een Filter knop waar CRM tags.

In het overzicht van relaties kun je filteren op 1 of meerdere CRM tags (2e tabblad in filterdialoog).

Er is nu de mogelijkheid de selectie in het relatie overzicht te tonen en daarop een nieuwe (sub)selectie te doen en gegevens in te zien.

Ook is er de mogelijkheid het resultaat meteen naar Excel te exporteren dmv. de Excel knop

De filter knop filtert relaties op de reeds bestaande lijst in het overzicht. Wil je filteren op alle relaties, zorg dan dat je geen selecties hebt gemaakt en het zoekveld leeg is.

Gerelateerde artikelen

autoflex10
crm
crm-opvolging
tags
filter